W przypadku 10-letniego okresu przechowywania dokumentacji indywidualnej zarówno z obszaru czasu pracy, jak i urlopowej pracownik po upływie tego okresu ma 1 miesiąc kalendarzowy na odebranie swojej dokumentacji (art. 946 pkt 2 K.p.). Jeśli tego nie uczyni, pracodawca ma czas na jej zniszczenie w terminie do 12 miesięcy po upływie okresu przeznaczonego na odbiór dokumentacji pracowniczej przez byłego pracownika (art. 947 K.p.). Do czasu zniszczenia dokumentacji, pracodawca może wydać ją byłemu pracownikowi.
W poprzednim stanie prawnym nie było regulacji związanych z odebraniem i zniszczeniem dokumentacji pracowniczej. Do osób zatrudnionych przed 1 stycznia 2019 r. w tym zakresie nie stosuje się art. 946 K.p., co wynika z treści art. 7 ust. 1 ustawy zmieniającej. Przepis ten nakazuje jednak zastosowanie odpowiednio art. 947 K.p. dotyczącego zniszczenia dokumentacji pracowniczej w terminie do 12 miesięcy, w tym przypadku liczonym po upływie okresu jej przechowywania (ze względu na brak regulacji dotyczącej jej odbioru). Dokumentacja urlopowa, jak i dotycząca czasu pracy zatrudnionych przed 1 stycznia 2019 r. również nie musi być zniszczona przez pracodawcę niezwłocznie po upływie wskazanego okresu, lecz można ten proces zaplanować w okresie kolejnych 12 miesięcy.