Zmian zasad (polityki) rachunkowości dokonuje się w formie pisemnej poprzez nadanie nowego brzmienia zmienianym fragmentom polityki rachunkowości lub jeśli zakres zmian jest bardzo duży, to ustanawia się nowy jednolity tekst w celu utrzymania czytelności całej dokumentacji. Rodzaj dokumentu wprowadzającego zmiany zasad (polityki) rachunkowości zależy od formy prawnej danej jednostki. Przykładowo w spółkach kapitałowych dokumentem tym będzie uchwała zarządu, natomiast w spółkach osobowych - uchwała wspólników. W firmach osób fizycznych zmianę zasad rachunkowości wprowadza się zarządzeniem właściciela.
Uchwała w sprawie zmiany zasad (polityki) rachunkowości może zostać sporządzona w sposób przedstawiony poniżej.
Uchwała Spółki z o.o. "X" 1. Zarząd Spółki z o.o. "X" podejmuje uchwałę o wprowadzeniu zmian w zasadach (polityce) rachunkowości, polegających na (...). 2. Zmiany wprowadza się poprzez nadanie nowego brzmienia zmienianym fragmentom polityki rachunkowości. 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2025 r. |
|
Prezes Zarządu | Wiceprezes Zarządu |
Anna Jaś | Tomasz Kwiecień |