Informacja o ulgach we wpłatach na PFRON wraz z fakturą wystawioną przez sprzedającego - raz w roku
Zgodnie z art. 22 ust. 1a ustawy o rehabilitacji, wraz z fakturą dokumentującą zakup, przedsiębiorca, który spełnił warunki wymienione w art. 22 ust. 1 ustawy o rehabilitacji (zwany sprzedającym), przekazuje nabywcy, jednokrotnie w danym roku, informację o: zasadach nabywania i korzystania z obniżenia wpłat na PFRON; możliwości złożenia oświadczenia o rezygnacji z zamiaru korzystania z prawa do obniżenia wpłat na PFRON; możliwości odwołania ww. oświadczenia. Przepis ten nie odnosi się do tego o jaki rok chodzi, co oznacza, że należy ją przekazywać raz w roku kalendarzowym.
Przypominamy, że sprzedający wystawia nabywcy informację o kwocie obniżenia na formularzu INF-U niezwłocznie po:
- otrzymaniu odwołania oświadczenia o rezygnacji z zamiaru korzystania z prawa do obniżenia wpłat, nie później niż do 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym przypadał termin płatności za zakup, oraz terminowym uregulowaniu należności,
- terminowym uregulowaniu należności w przypadku nieotrzymania oświadczenia o rezygnacji z zamiaru korzystania z prawa do obniżenia wpłat, do 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym przypadał termin płatności za zakup, lub w przypadku niewykonania obowiązku określonego w art. 22 ust. 1a ustawy o rehabilitacji,
jednak nie później niż do ostatniego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym przypadał termin płatności za zakup (art. 22 ust. 10 pkt 1 ustawy o rehabilitacji).
Ponadto sprzedający prowadzi ewidencję wystawionych informacji o kwocie obniżenia oraz przekazuje PFRON informację miesięczną o informacjach o kwocie obniżenia - w terminie do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym wystawił informacje (art. 22 ust. 10 pkt 2 i 3 ustawy o rehabilitacji).